Consumentenleed(vermaak)
Onlangs maakte ik in dat kader een aantal opvallende zaken mee, om te lachen en om te huilen:
- Schoenen voor € 1,-
- Waarschuwingsbrief van xmsnet.nl in het Chinees
- Eenzijdig opheffen een en/of Raborekening
- Gebruiksaanwijzing van een Tomado Sandwich toaster.
Schoenen voor € 1,-
Ik maakte € 1,- over. En ontving kort daarop via de mail een bevestiging van mijn bestelling.
Twee dagen later werd ik gebeld door een medewerker van De Roos Schoenen: ik begreep toch wel dat ze een fout hadden gemaakt… en een fout maken is nu eenmaal menselijk, dus of ik het resterende bedrag van maar liefst € 118,95 wilde overmaken zodat ze de schoenen alsnog zouden kunnen toesturen.
Ik stelde een gebaar van hen richting mij voor. Ik had immers alle bewijzen dat de schoenen voor € 1,- geleverd zouden worden. Ik kreeg er geen speld tussen. Zelfs een gratis spuitbusje zat er niet in. Ik moest de volle mep betalen, anders ging de transactie alsnog niet door.
Natuurlijk leek het te mooi om waar te zijn. Maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit.
Zo maakt Belisol op dit moment reclame op de radio: als je bij hen deuren en/of kozijnen bestelt, krijg je het glas er voor € 1,- bij.
Ook na lezing van de Algemene Voorwaarden van De Roos kom ik tot de conclusie dat ze mij de schoenen voor de afgesproken prijs van € 1, – hadden moeten leveren.
Ik heb nu diverse consumentenprogramma’s benaderd. Wordt dus vervolgd!
Xmsnet.nl schrijft brieven in het Chinees aan haar Nederlandse klanten
Toen gaf iemand mij de tip mijn provider XSMNET te bellen. Wat bleek: ik zat € 0,58 over mijn bellimiet heen, en ‘uit bescherming voor mijzelf’ was mijn telefoon geblokkeerd. Maar ik had daar bericht van ontvangen!
Inderdaad had ik tot tweemaal toe deze mail ontvangen:
Sent: Thursday, August 22, 2013 9:18 PM
Subject: Bevestiging tijdelijke blokkering telefonieabonnement
Eén telefoontje met XMSNET was voldoende om de zaak op te helderen en mijn beltegoed op te waarderen.
XMSNET had al vaker klachten gehad over de Chinese brief, ze waren ermee bezig…
XMSNET kennende, ik heb heel veel problemen met deze provider gehad, kan dat nog wel een jaartje duren.
RABO-bank klanten met een e/o rekening: wees gewaarschuwd!
Nog altijd ben ik boos over de onjuiste informatie die Rabobank-medewerkers verstrekten in verband met het opzeggen van een en/of rekening. Meer dan een slap, telefonisch excuus van de bank waar ik 40 jaar klant was, kon er niet af.
http://margreetdebroekert.blogspot.nl/2012/10/rabobank-kampioen-in-misleiden.html
Sluit voor het gebruik van een Tomado toaster de stofzuigerslang aan…
‘Laat de stofzuiger niet onbeheerd achter terwijl de stekker in het stopcontact zit.’
‘Haal altijd de stekker uit het stopcontact voordat u stofzuigerslangen aansluit of loskoppelt.’
Ik dacht toch echt een sandwich toaster gekocht te hebben…