Consumentenleed(vermaak)

Als consument ben je soms aan de goden overgeleverd.

Onlangs maakte ik in dat kader een aantal opvallende zaken mee, om te lachen en om te huilen:

  • Schoenen voor € 1,-
  • Waarschuwingsbrief van xmsnet.nl in het Chinees
  • Eenzijdig opheffen een en/of Raborekening
  • Gebruiksaanwijzing van een Tomado Sandwich toaster.
 

Schoenen voor € 1,-

 

Voor het eerst in mijn leven zag ik mijzelf gedwongen via internet Paul Green pumps te bestellen om mij er zo van te verzekeren dat ik op tijd voor de trouwerij van mijn oudste dochter de juiste maat van deze schoenen zou kunnen bemachtigen. Eens maar nooit weer!

Ik vroeg mijn jongste dochter mij bij deze bestelling te helpen. Tot onze grote verbazing vonden we op de site van Beslist.nl dat De Roos Schoenen deze pumps voor € 1,-  verkocht! Dat leek te mooi om waar te zijn. We bezochten de site van De Roos Schoenen. Ook daar werd dit paar schoenen voor € 1,- aangeboden. Wij gingen uit van een mega-uitverkoopstunt, meerdere Paul Green-schoenen waren immers door De Roos flink afgeprijsd.

Na enige aarzeling (we zouden toch niet ergens ingeluisd worden?) besloot ik de gok te wagen. De Roos Schoenen leek een betrouwbaar, gerenommeerd Bredaas bedrijf ´sinds 1896´.

Ik maakte € 1,- over. En ontving kort daarop via de mail een bevestiging van mijn bestelling.
Twee dagen later werd ik gebeld door een medewerker van De Roos Schoenen: ik begreep toch wel dat ze een fout hadden gemaakt… en een fout maken is nu eenmaal menselijk, dus of ik het resterende bedrag van maar liefst € 118,95 wilde overmaken zodat ze de schoenen alsnog zouden kunnen toesturen.
Ik stelde een gebaar van hen richting mij voor. Ik had immers alle bewijzen dat de schoenen voor € 1,- geleverd zouden worden. Ik kreeg er geen speld tussen. Zelfs een gratis spuitbusje zat er niet in. Ik moest de volle mep betalen, anders ging de transactie alsnog niet door.

Toen werd ik boos en won advies in bij Jurofoon. Er schijnt wel de nodige jurisprudentie over dit soort zaken te zijn. Een eenduidig antwoord kon men mij echter niet geven.

Natuurlijk leek het te mooi om waar te zijn. Maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit.
Zo maakt Belisol op dit moment reclame op de radio: als je bij hen deuren en/of kozijnen bestelt, krijg je het glas er voor € 1,- bij.
Ook na lezing van de Algemene Voorwaarden van De Roos kom ik tot de conclusie dat ze mij de schoenen voor de afgesproken prijs van € 1, – hadden moeten leveren.
Ik heb nu diverse consumentenprogramma’s benaderd. Wordt dus vervolgd!

Xmsnet.nl schrijft brieven in het Chinees aan haar Nederlandse klanten

Drie weken geleden kon ik ineens niet meer met mijn vaste telefoon naar buiten bellen. Maar wel gebeld worden… Ik dacht dat mijn Siemens toestel stuk was. Ik probeerde het eerst zelf, met de gebruiksaanwijzing. Geen resultaat. Ik kocht nieuwe batterijen. Ook dat haalde niets uit. Na vier dagen geploeter gaf ik het op. Diverse telefoontjes (via mijn mobiel) met de helpdesk van Siemens leverde vervolgens niets anders op dat dat ze mij bijna een nieuwe telefoon aansmeerden.
Toen gaf iemand mij de tip mijn provider XSMNET te bellen. Wat bleek: ik zat € 0,58 over mijn bellimiet heen, en ‘uit bescherming voor mijzelf’ was mijn telefoon geblokkeerd. Maar ik had daar bericht van ontvangen!

Inderdaad had ik tot tweemaal toe deze mail ontvangen:

“From: klantenservice@xms.nl

Sent: Thursday, August 22, 2013 9:18 PM

To: margreet.debroekert@xmsnet.nl

Subject: Bevestiging tijdelijke blokkering telefonieabonnement

格浴㹬਍਍格慥㹤਍洼瑥⁡瑨灴攭畱癩䌽湯整瑮吭灹⁥潣瑮湥㵴琢硥⽴瑨汭※档牡敳㵴楷摮睯⵳㈱㈵㸢਍洼瑥⁡慮敭䜽湥牥瑡牯挠湯整瑮∽楍牣獯景⁴潗摲ㄠ‴昨汩整敲⥤㸢਍猼祴敬ാ㰊ⴡഭ ⨯䘠湯⁴敄楦楮楴湯⁳⼪਍䀠潦瑮昭捡൥ऊ晻湯⵴慦業祬∺慃扭楲⁡慍桴㬢਍瀉湡獯ⵥ㨱′‴‵″‵‴‶″′㬴ൽ䀊潦瑮昭捡൥ऊ晻湯⵴慦業祬䌺污扩楲഻ऊ慰潮敳ㄭ㈺ㄠ‵‵′′′‴″′㬴ൽ䀊潦瑮昭捡൥ऊ晻湯⵴慦業祬吺桡浯㭡਍瀉湡獯ⵥ㨱′ㄱ㘠㐠㌠㔠㐠㐠㈠㐠紻਍⼠‪瑓汹⁥敄楦楮楴湯⁳⼪਍瀠䴮潳潎浲污‬楬䴮潳潎浲污‬楤⹶獍乯牯慭൬ऊ浻牡楧⵮潴㩰挰㭭਍洉牡楧⵮楲桧㩴挰㭭਍洉牡楧⵮潢瑴浯ㄺ⸰瀰㭴਍洉牡楧⵮敬瑦〺浣഻ऊ楬敮栭楥桧㩴ㄱ┵഻ऊ潦瑮猭穩㩥ㄱ〮瑰഻ऊ潦瑮昭浡汩㩹䌢污扩楲Ⱒ猢湡⵳敳楲≦紻਍⹰獍䅯散慴整‬楬䴮潳捁瑥瑡ⱥ搠癩䴮潳捁瑥瑡൥ऊ浻潳猭祴敬氭湩㩫䈢污潬瑮步瑳䌠慨≲഻ऊ慭杲湩〺浣഻ऊ慭杲湩戭瑯潴㩭〮〰”


Niet verwonderlijk dat ik deze uitleg in het Chinees als niet serieus doch voor SPAM had aangezien.

Eén telefoontje met XMSNET was voldoende om de zaak op te helderen en mijn beltegoed op te waarderen.
XMSNET had al vaker klachten gehad over de Chinese brief, ze waren ermee bezig…
XMSNET kennende, ik heb heel veel problemen met deze provider gehad, kan dat nog wel een jaartje duren.

RABO-bank klanten met een e/o rekening: wees gewaarschuwd!


Nog altijd ben ik boos over de onjuiste informatie die Rabobank-medewerkers verstrekten in verband met het opzeggen van een en/of rekening. Meer dan een slap, telefonisch excuus van de bank waar ik 40 jaar klant was, kon er niet af.

Weet dat de RABO één van de weinige banken is, waarbij voor het opheffen van een en/of-rekening de handtekening van slechts één van de rekeninghouders nodig is. Onbegrijpelijk dat banken daarin niet één lijn trekken. Voor meer informatie over deze ellende verwijs ik naar een eerder blog
http://margreetdebroekert.blogspot.nl/2012/10/rabobank-kampioen-in-misleiden.html

 

 

 

Sluit voor het gebruik van een Tomado toaster de stofzuigerslang aan…

Bij de boedelverdeling ging het tosti-ijzer met mijn ex mee. Dus kocht ik zelf een nieuwe. Om toch wel erg in de lach te schieten bij het lezen van de volgende passages uit de gebruiksaanwijzing:

‘Laat de stofzuiger niet onbeheerd achter terwijl de stekker in het stopcontact zit.’
‘Haal altijd de stekker uit het stopcontact voordat u stofzuigerslangen aansluit of loskoppelt.’

Ik dacht toch echt een sandwich toaster gekocht te hebben…